- Advertisement -

Νευροεπιστήμη και ευγνωμοσύνη

Συχνά ακούμε για τη δύναμη της ευγνωμοσύνης για τη δημιουργία μιας πιο θετικής και χαρούμενης ψυχικής κατάστασης. Αλλά ξέρατε ότι η ευγνωμοσύνη μετατρέπει κυριολεκτικά τον εγκέφαλό σας;

Σύμφωνα με το Κέντρο Έρευνας Ευαισθητοποίησης της UCLA, η τακτική έκφραση ευγνωμοσύνης αλλάζει κυριολεκτικά τη μοριακή δομή του εγκεφάλου, διατηρεί τη λειτουργία της γκρίζας ύλης και μας κάνει πιο υγιείς και ευτυχείς.

Όταν αισθάνεστε ευτυχία, επηρεάζεται το κεντρικό νευρικό σύστημα. Είστε πιο ειρηνικοί, λιγότερο αντιδραστικοί και λιγότερο ανθεκτικοί. Και η ευγνωμοσύνη είναι η πιο αποτελεσματική πρακτική για την τόνωση των συναισθημάτων της ευτυχίας.

Σε μια μελέτη ευγνωμοσύνης, η οποία διεξήχθη από τον Robert A. Emmons στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Ντέιβις και το συνάδελφό του Mike McCullough στο Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι, δόθηκαν τυχαία στους συμμετέχοντες ένα από τα ακόλουθα τρία καθήκοντα.

Οι συμμετέχοντες κρατούσαν ένα ημερολόγιο κάθε εβδομάδα, με μία ομάδα να περιγράφει πράγματα που ήταν ευγνώμονες, μια άλλη ομάδα περιγράφοντας το τι τους ενοχλούσε και το άλλο παρακολουθώντας ουδέτερα γεγονότα.

Μετά από δέκα εβδομάδες, οι συμμετέχοντες στην ομάδα ευγνωμοσύνης αισθάνθηκαν 25 τοις εκατό καλύτερα από τις άλλες ομάδες και είχαν ασκήσει κατά μέσο όρο 1,5 ώρες περισσότερο.

Σε μια μεταγενέστερη μελέτη του Emmons με παρόμοια διάταξη, οι συμμετέχοντες που ολοκληρώνουν ασκήσεις ευγνωμοσύνης κάθε μέρα προσέφεραν στους άλλους ανθρώπους στη ζωή τους περισσότερη συναισθηματική υποστήριξη από ό, τι σε άλλες ομάδες.

Μια άλλη μελέτη για την ευγνωμοσύνη διεξήχθη με ενήλικες που πάσχουν από συγγενείς νευρομυϊκές διαταραχές (NMDs) που εμφανίζονται σε ενήλικες, με την πλειονότητα των ανθρώπων να εμφανίζουν σύνδρομο μετά την πολιομυελίτιδα (PPS).

Σε σύγκριση με εκείνους που δεν σημειώνουν τι είναι ευγνώμονες για κάθε νύχτα, οι συμμετέχοντες που εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη αισθάνθηκαν πιο αναζωογονημένοι κάθε μέρα μετά το ξύπνημα. Ένιωθαν επίσης περισσότερο συνδεδεμένοι με άλλους από ό, τι οι συμμετέχοντες στην ομάδα δεν εξέφραζαν ευγνωμοσύνη.

Μια τέταρτη μελέτη δεν απαιτούσε ένα περιοδικό ευγνωμοσύνης, αλλά εξέτασε το ποσό ευγνωμοσύνης που έδειξαν οι άνθρωποι στην καθημερινότητά τους.

Σε αυτή τη μελέτη, μια ομάδα Κινέζων ερευνητών διαπίστωσε ότι υψηλότερα επίπεδα ευγνωμοσύνης συνδέονται με τον καλύτερο ύπνο και επίσης με χαμηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψης.

Τρία απλά βήματα για να γίνετε πιο ευγνώμονες

1) Κρατήστε ένα ημερήσιο ημερολόγιο με τρία πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες. Αυτό λειτουργεί καλά το πρωί, ή λίγο πριν πάτε για ύπνο.

2) Κάντε μια πρακτική να πείτε στο σύζυγο, συνεργάτη ή φίλο κάτι που εκτιμάτε σε αυτούς καθημερινά.

3) Κοιτάξτε στον καθρέφτη όταν βουρτσίζετε τα δόντια σας και σκεφτείτε κάτι που έχετε κάνει πολύ πρόσφατα ή κάτι που σας αρέσει.

 

 

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Your email address will not be published.