- Advertisement -

Πόσο χρόνο πρέπει να περνάμε στην εξοχή;

Το 2019, ερευνητές από τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη εξέτασαν τη σχέση μεταξύ φύσης και ευημερίας με περισσότερες λεπτομέρειες.

Δεν θέλουν μόνο να επιβεβαιώσουν ότι η φύση είναι καλή για την υγεία, ήθελαν να δοκιμάσουν εάν υπάρχει μια ιδανική δόση της φύσης που συμβάλλει στην καλύτερη ευημερία.

Οι ερευνητές συνέλεξαν στοιχεία από κυβερνητική έρευνα για το 2014-2016 σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ασχολούνται με τη φύση.

Η έρευνα ρώτησε περίπου 20.000 άτομα για τη συνολική υγεία και την ικανοποίηση από τη ζωή τους. Οι ερευνητές ανέλυσαν τη σχέση μεταξύ αυτών των μέτρων και άλλων ερωτημάτων που έδειξαν πόσο καιρό οι άνθρωποι είχαν περάσει στη φύση τις τελευταίες επτά ημέρες.

Οι φυσικές ζώνες περιλάμβαναν πάρκα, κανάλια, παραλίες, γεωργικές εκτάσεις, δασικές εκτάσεις και ποτάμια, αλλά απέκλεισαν κήπους στο σπίτι.

Αφού καταγράφηκαν οι αλλαγές ευημερίας που σχετίζονται με μεταβλητές όπως η γειτονιά, η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, η σωματική δραστηριότητα και άλλα δημογραφικά στοιχεία, οι ερευνητές εξέτασαν τις συγκεκριμένες επιπτώσεις του ύπνου σε εξωτερικούς χώρους.

Οι άνθρωποι που δήλωσαν ότι έχουν περάσει δύο ώρες ή περισσότερο στη φύση κατά την τελευταία εβδομάδα ήταν πολύ πιο πιθανό να αναφέρουν καλή υγεία και υψηλή ικανοποίηση από τη ζωή σε σύγκριση με τους ανθρώπους που δήλωσαν ότι δεν ξοδεύουν χρόνο έξω.

Οι ερευνητές δε βρήκαν αξιόπιστο θετικό αντίκτυπο σε ανθρώπους που πέρασαν μόνο μία ώρα στη φύση, αλλά διαπίστωσαν ότι η υγεία βελτιώθηκε γενικά καθώς οι άνθρωποι πέρασαν περισσότερο χρόνο, έως και πέντε ώρες.

Όσον αφορά τη συνολική ικανοποίηση της υγείας και της ζωής, τα οφέλη από τη χρήση δύο έως τριών ωρών στη φύση ήταν παρόμοια με τα οφέλη από την άσκηση δύο έως τριών ωρών σωματικής άσκησης την εβδομάδα.

Γιατί η φύση έχει αυτά τα θετικά αποτελέσματα;

Η επιστήμη βρίσκεται ακόμα στα αρχικά της στάδια, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ο εγκέφαλος εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου σε φυσικά και αστικά περιβάλλοντα.

Προς το παρόν, φαίνεται ότι η φύση βελτιώνει την υγεία μειώνοντας τον ψυχικό φόρτο εργασίας των ανθρώπων και ανακουφίζοντας τη συνεχή τους ανάγκη λήψης αποφάσεων.

Σύμφωνα με αυτή την ιδέα, οι μελέτες απεικόνισης του εγκεφάλου έχουν επισημάνει τις διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι εγκέφαλοι των κατοίκων των πόλεων και των κατοίκων της υπαίθρου αντιδρούν σε κοινωνικές απειλές.

Όταν αντιμετωπίζουν άγχος οι άνθρωποι που ζουν σε πόλεις και όχι σε αγροτικές περιοχές δείχνουν ισχυρότερη δραστηριότητα στην αμυγδαλή – μια περιοχή του εγκεφάλου που εμπλέκονται σε αρνητικά συναισθήματα.

Ομοίως, οι άνθρωποι που πέρασαν την παιδική τους ηλικία στις πόλεις δείχνουν ισχυρότερη δραστηριότητα στον πρόσθιο φλοιό του κόλπου – έναν τομέα που εμπλέκεται στη συναισθηματική ρύθμιση – υποδηλώνοντας υπερβολικές προσπάθειες για την αντιστάθμιση του στρες.

Οι υπερβολικές αντιδράσεις στο άγχος που αναμιγνύονται με μια εξασθενημένη ικανότητα ρύθμισης αυτών των αντιδράσεων δεν είναι ιδανικές για την ψυχική υγεία.

Ο εγκέφαλος προσαρμόζεται στο άγχος και την κοινωνική διέγερση της μεγάλης πόλης και τα τακτικά ταξίδια στη φύση μπορεί να του δώσουν ένα πολύ αναγκαίο σπάσιμο.

Η φύση χαλαρώνει τους περιορισμούς ενός απασχολημένου και αποσπασμένου μυαλού – παρόμοιο με τον τρόπο με τον οποίο οι παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης βελτιώνουν την ψυχική υγεία.

Η αγκαλιά του μεγάλου υπαίθριου χώρου περικλείει αυτό το πνευματικό ξέσπασμα και μπορεί να ενισχύσει τη διαδικασία της ευημερίας.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Your email address will not be published.